Entra en funcionament el primer centre construït per la Fundació

Aquest cap de setmana, 20 i 21 d’abril del 2024, ha entrat en funcionament el primer centre construït per la Fundació PinnáH. L’objectiu de la seva creació al 2021 ha estat culminat, això impulsa al Patronat i Gerència a obrir noves metes i posar en marxa el lloguer d’infraestructures i equipament, més enllà d’encarregar-se de la seva construcció.

«Avui és un dia molt important per nosaltres, per tots els voluntaris, per tot el patronat i per tantes famílies que durant molts anys han tingut un somni: transformar aquell edifici que va donar tan bon servei a la ciutat en un nou edifici modern, actualitzat, pioner al sud d’Europa. […] Finalment, amb un gran esforç i una feina ingent ho hem aconseguit», paraules encoratjadores de David Garrofé, patró de la Fundació PinnáH, en aquest cap de setmana intens per l’equip de l’Hospital Evangèlic de Barcelona.

Després de poc més de dos anys i mig d’obres, s’inicia l’activitat d’aquest hospital ideat amb un disseny humà, innovador i sostenible centrat en la persona amb 10.348 m2, sis plantes d’hospitalització amb 203 llits i capacitat per atendre uns 2.700 pacients anuals. Amb unes instal·lacions de primer nivell, el nou edifici s’erigeix com un estàndard innovador que redefineix el concepte d’atenció sanitària amb la seva aproximació holística. Projectat per a destacar en el seu disseny sostenible i humà, concebut per fomentar el benestar de pacients, familiars i equip professional.

Cada planta compta amb el seu gimnàs (en total, sis), espais de teràpia i la recreació d’una cuina i un bany per treballar l’adaptació i rehabilitació del retorn a casa. La planta baixa queda dedicada a l’atenció ambulatòria i el soterrani alberga un auditori pensat per oferir conferències, formacions, reunions i altres esdeveniments. Alhora, l’edifici ha estat qualificat amb l’etiqueta energètica A en emissions de CO2. El màxim exponent d’aquesta concepció humana de la seva arquitectura és l’anomenada Habitació Empàtica, un model d’habitació doble disruptiva que prima l’autonomia, la independència i el màxim benestar possible de les persones, i facilita la feina del personal assistencial.

Des de la posada de la primera pedra el juny del 2021 fins a la recent finalització de les obres al gener d’enguany, totes les etapes de la construcció del nou hospital al carrer Ciutat de Granada 108 queden recollides en un timelapse gravat al llarg de 30 mesos. Ens emociona veure l’evolució des de la fonamentació fins a la col·locació final de l’imagotip i la il·luminació nocturna. No te’l perdis!