Ja hem començat les obres del nostre nou Hospital al 22@

El dijous, 17 de juny a les 12 del migdia es va celebrar l’acte de col·locació de la Primera Pedra del nostre nou edifici i tenim previst que estigui en ple funcionament pel segon trimestre de 2024. Serà un Centre d’Atenció Intermèdia i cobrirà assistencialment els districtes de Sant Martí i Ciutat Vella, contribuint a eliminar les desigualtats d’accés de serveis sociosanitaris als veïns i veïnes de Litoral Mar.

L’acte de col·locació de la primera pedra del nou Nhe va reunir a nombroses personalitats, professionals de l’àmbit sanitari i convidats d’honor als que volem agrair la seva presència en aquest moment tan important per a nosaltres, però també per a la ciutat.

L’esdeveniment va comptar amb la representació del Departament de Salut de la Generalitat de Catalunya, de la mà del Gerent del Consorci Sanitari de Barcelona, el Dr. Jaume Estany, i de l’Ajuntament de Barcelona, per part del Sr. Joan Ramon Riera, Regidor d’Infància, Joventut, Persones grans i Persones amb discapacitat de l’Ajuntament de Barcelona.

Els parlaments de les personalitats van anar en relació a posar en valor la rellevància de la construcció d’un nou hospital en aquesta zona. Com va apuntar el Gerent del Consorci Sanitari de Barcelona Jaume Estany “els districtes de Ciutat Vella i Sant Martí estan d’enhorabona, amb l’ampliació de les obres de l’Hospital del Mar i la construcció d’aquest Hospital d’Atenció Intermèdia, que cobrirà el dèficit assistencial de la zona i donarà suport a l’Atenció Primària i al propi del Hospital del Mar”.

Joan Ramon Riera, Regidor d’Infància, Joventut, Persones grans i Persones amb discapacitat de l’Ajuntament de Barcelona, es va sumar a la felicitació afegint que “el dia d’avui és la culminació d’un procés llarguíssim i que ens porta a bon port en un moment en el qual estem molt necessitats de bones notícies, en especial de l’àmbit sanitari”.

Segons Francisco Mira Moya, President del Patronat de la Fundació Nhe “el nou Hospital mantindrà els valors evangèlics que fonamenten la nostra institució i la seva manera de tractar l’assistència sanitària, basada en la cura integral, on persones cuiden de persones”. En aquesta línia, el Regidor Joan Ramon Riera va fer èmfasi al fet que “quan una persona està a l’hospital, hem de ser conscients que no és només que hi roman, hi està, sinó que hi viu, i és tasca de tots fer que hi visqui en plenitud”.

Un representant dels treballadors, persones vinculades a l’hospital, el patronat i diferents autoritats van col·locar elements simbòlics dins de l’urna. Es van dipositat per ordre: una foto de l’antic Hospital, plànols de l’edifici, monedes de curs legal, un tros de l’edifici antic, el llibre del Dr. Armand Urrutia i el llibre d’en Pere Bonet sobre la història de l’Hospital, una bíblia en català i una bíblia en castellà, l’acta que es va signar i exemplars de diaris en paper.

L’acte va acabar amb una pregària d’agraïment i encomanació al Senyor per part de l’expatró de la Fundació Nhe: Daniel Giralt Miracle.